« Wróć...

Data: 12 maja 2024
Dzień: niedziela

Miejsce: Austeria - Filia Centrum Kultury Raszyn
Adres: al. Krakowska 1, Raszyn

Godzina: 16.00

Cena: wstęp wolny, za okazaniem zaproszenia. Liczba miejsc ograniczona

 

Centrum Kultury Raszyn zaprasza na koncert Muzyka Mistrzów Baroku z cyklu Raszyński Salon Muzyczny w wykonaniu wspaniałych, znamienitych gości! Przed Państwem wystąpi jedna z największych współczesnych artystek - śpiewaczek w Polsce, zjawiskowa OLGA PASIECZNIK oraz klawesynistka, pedagog UMFC, współtwórczyni i Kierownik Artystyczny Festiwalu Oper Barokowych, znakomita LILIANNA STAWARZ! 

 

 

Przed nami fantastyczne wydarzenie. Prawdziwa uczta dla duszy!

Gospodarz wieczoru - Edyta Ciechomska. 

 

 

OLGA PASIECZNIK (Pasichnyk) - SOPRAN. Urodziła się na Ukrainie. Studiowała fortepian i pedagogikę muzyczną w rodzinnym Równem. Ukończyła studia wokalne w Kijowskim Konserwatorium, następnie kontynuowała edukację na studiach podyplomowych w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie.

 

Zadebiutowała na scenie Warszawskiej Opery Kameralnej w 1992 roku, a cztery lata później na scenie Théâtre des Champs-Elysées w Paryżu jako Pamina w Czarodziejskim flecie W. A. Mozarta. Występowała w przedstawieniach operowych na najbardziej znanych i prestiżowych scenach świata. Ma na koncie ponad czterdzieści partii, m.in. w operach Monteverdiego, Glucka, Haendla, Mozarta, Webera, Bizeta, Rossiniego, Verdiego, Pucciniego, Debussy’ego, Czajkowskiego oraz kompozytorów współczesnych. Role te przyniosły jej uznanie krytyki i publiczności.

 

Wielokrotnie występowała z najwybitniejszymi orkiestrami z Polski i całego świata, m.in. Boston Symphony Orchestra (USA), Narodowa Orkiestra Symfoniczna Belgii, Orquestra Nacional de España i Orquesta Sinfónica de RTVE (Hiszpania), English Concert, Wiener Symphoniker, Orchestre Philharmonique de Radio France, Orchestre National de France, Les Musiciens du Louvre-Grenoble (Francja), Akademie für Alte Musik Berlin, Freiburger Barockorchester, Orkiestrą XVIII wieku. Współpracowała z takimi dyrygentami jak m.in. I. Bolton, F. Brüggen, J.-C. Casadesus, M. Creed, Ch. Dutoit, R. Jacobs, R. Goodman, Ch. Hogwood, H. Holliger, Ph. Herreweghe, J. Kaspszyk, K. Kord, J. Maksymiuk, J.-C. Malgoire, M. Minkowski, K. Ono, A. Parrott, K. Penderecki, T. Pinnock, M. Viotti, A. Wit, M. Zanetti.

 

 

Jest laureatką międzynarodowych konkursów wokalnych: w s’Hertogenbosch w Holandii,  Mirjam Helin w Helsinkach oraz im. Królowej Elżbiety w Brukseli. Została wyróżniona także w Polsce – Paszportem Polityki (1997), nagrodami Fryderyk za najlepsze nagrania solowe (1997, 2004), nagrodą Orfeusz festiwalu Warszawska Jesień (1999), Złotym Krzyżem Zasługi (2001) oraz Nagrodą im. A. Hiolskiego za najlepszą kobiecą rolę operową (2004). W 2005 i 2010 roku została nominowana przez międzynarodowy magazyn operowy „Opernwelt” do tytułu „Najlepsza śpiewaczka sezonu artystycznego”. W 2011 otrzymała doroczną Nagrodę Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, a w 2012 została odznaczona Krzyżem Oficerskim Orderu Zasługi Rzeczypospolitej Polskiej. 8 października 2023 roku uhonorowana Złotym Medalem "Zasłużony Kulturze Gloria Artis".

 

 

Występuje także w repertuarze kameralnym, oratoryjnym oraz symfonicznym w słynnych salach koncertowych w niemal wszystkich krajach Europy, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Chinach, Japonii i Australii. W swoim dorobku fonograficznym ma ponad 50 albumów CD i DVD, które nagrała m.in. dla firm CD Accord, Dabringhaus und Grimm, Harmonia Mundi, Naxos i Opus 111.

 

 

źródło: operakrolewska.pl, culture.pl

 

 

LILIANNA STAWARZ  Kierownik artystyczny Festiwalu Oper Barokowych, kierownik muzyczny orkiestry Royal Baroque Ensemble, klawesynistka, pedagog UMFC, profesor belwederski, kierownik Międzywydziałowego Zakładu Muzyki Dawnej UMFC.

 

W latach 2012-2016 prodziekan Wydziału VII oraz koordynator Biura Koncertowego UMFC w Białymstoku. W latach 1991-2017 związana z Warszawską Operą Kameralną, jako muzyk klawesynista, kameralista oraz dyrygent. W latach 2015 -2017 pełniła funkcję Kierownika Artystycznego Opery/Barok w Warszawskiej Operze Kameralnej. Przez 20 lat była członkiem zespołu muzyki dawnej Il Tempo, z którym dokonała wielu nagrań płytowych i radiowych, uczestniczyła w licznych koncertach oraz liczących się festiwalach muzyki dawnej, w kraju i za granicą (m.in. Brugia, Bruksela, Utrecht, Moskwa, Rzym, Berlin, Nowy York, Nowy Brunszwik). Nagrała także, jako kierownik artystyczny, 6 płyt kompaktowych Opera Omnia Mielczewskiego oraz płytę z dziełami kompozytora polskiego baroku Damiana Stachowicza. 

 

Nagrania solowe: 2005r. - C. Ph. E. Bacha (CD Accord),

2007r. - album 2CD - Suity Klawesynowe HWV 426-433 G.F. Haendla (Fundacja Pro Musica Camerata),

2012r. - Inwencje i Sinfonie J.S. Bacha,

2019r. - Sonaty na skrzypce i klawesyn obligato J. S. Bacha BWV 1014-1019 z Pawłem Łosakiewiczem - University Press.

2020r. - Sonaty w opracowaniu na skrzypce i basso continuo - D. Scarlatti z Pawłem Łosakiewiczem – DUX

2021r. - Suity francuskie BWV 812-817 J.S.Bacha (DUX)

 

Otrzymała nagrodę Fryderyk 2018 w kategorii Album roku - Muzyka Dawna za płytę life z Oratorium Antonio Caldary - Maddalena ai piedi di Cristo, wydaną przez Polskie Radio.

W tym samym roku otrzymała także nominację do Nagrody im. Cypriana Kamila Norwida za kierownictwo muzyczne wykonania opery Farnace Antonio Vivaldiego.

 

 

źródło: liliannastawarz.com